Friday 21 August 2009

LAGI SAAT-SAAT API GUNUNG BERAPI MELETUSSSS!!!!



adoiyaiiiii.........ari jumaat ingatkan ari yang mulia dan terlepas bala, rupenye-rupenye tak seindah kabar.malah lebih buruk daripada rupa.pagi-pagi lagi dah kene sound dengan bos aku yang berangan nak kawen banyak tu padahal zakat emas bini dia pun die kedekut nak keluarkan.siap suruh bini dia gadai untuk elak zakat pastu tebus balik.memang kude padi punye orang.rimasss...lemas...panas....(ifa raziah sila jgn gune ungkapan ini untuk tajuk lagu dangdut ek) dengar die membebel.suwey pagi jumaat aku ini hari.



woitttt......walaupun aku tua nak mampos, aku tetap ensem ek.banyak anak dara tergilekan aku tau, ko ada dapat macam aku??

arrrrghhhhhhh.....tensennye kepale aku....semak la orang tua ni.ada ke patut dia sound aku macam gini bunyiknye :
"knape kamu pakai selipar datang keje?"
aku pun menjawab la kan, aku cakap yang benor aje :
"saya datang kije naik moto bos, bukan naik kete.kalau hujan habislah rosak kasut saye kene air."
"isunye kat sini, kamu nak datang ke opis, bukan kamu nak pergi ladang kelapa sawit.so apa salah pakai kasut?"
ya Allah......bengapnye orang tua ni.kan aku dah bagitahu sebabnye tadi.memang otak sentol btullah, tak boleh dengar masalah kite.aku lepas punch, aku turun bilik aku tukar la kasut aku.bukannye aku nak pakai selipar tu sampai kiamat ataupun setiap kali datang kije, aku kene pergi kedai kasut nak beli kasut.jagung btullah dia ni.

malas aku nak berdebat dgn orang tue tu, aku terus turun ke bilik aku.buat apa layan, kang lagi aku menjawab, markah aku kene tolak plak akhir tahun.kalau ikut hati ni,iyahhhhhhh...........


ko ni memang cibaikan bos?? ko memang busuk kan?? apa kate aku tumbuk ko laju-laju?? tak la sakit tapi boleh bengkak-bengkak la.kalau aku tumbuk ko kuat-kuat, ko muntah kayak plak.satu hal lagi aku kene dakwa mengakibatkan kecederaan plak.



moral of the story is, kalau anda rasa nak bertekak dgn bos anda, rentikan la mattt....buang air liur anda aje. dah la dapat sakit hati, anda dapat lagi cacian dan makian maha hebat daripada dia.oleh itu, anda buat bodo aje kalau kene sound dgn bos.nak lepaskan geram? anda carikla mana-mana pokok pisang yang baru berjantung sulong, tumbuk laju-laju.jangan plak anda carik pintu pejabat mahupun dinding tandas untuk melakukan aksi begitu, nak lepas geram punye pasal anda plak yang terkancing gigi geraham menahan sakit.so kids, please don't try this at home ek!!

3 comments:

  1. Ohhoo...mengata bosh yee..siap die..kite kasi repot sama bosh die..kite bgtau link blog diee...hahahaaaa...=p

    ReplyDelete
  2. Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

    Pagi-pagi, sudah mencemuh,
    Si pemandu terus terdiam mengeluh,
    Bos ini jenis yang kecoh,
    Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

    “Ada pelanggan hendak jumpa”,
    Itulah kata si setiausaha,
    Bos enggan, mengantuk katanya,
    Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

    Bos memanggil mesyuarat mengejut,
    Ada pekerja berjalan bak siput,
    Bos pun menengking sampailah semput,
    Para pekerja terkentut-kentut.

    ReplyDelete

sedang mengutuk blog aku